کد خبر: 1218801
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
وقتی حریف هم همدردی کرد 
مصاف والنسیا- رئال در هفته بیست و هفتم لالیگا، دیداری جنجالی و پرتنش بود که در ثانیه‌های پایانی با اتفاقی نادر همراه شد و یک رسوایی تاریخی را در فوتبال اسپانیا رقم زد!
شمیم رضوان

جوان آنلاین: مصاف والنسیا- رئال در هفته بیست و هفتم لالیگا، دیداری جنجالی و پرتنش بود که در ثانیه‌های پایانی با اتفاقی نادر همراه شد و یک رسوایی تاریخی را در فوتبال اسپانیا رقم زد!
ضربه سر جود بلینگام آخرین فرصت رئال بود. یک دقیقه قبل که توپ راهی کرنر شده بود، کسی انتظار مساعدت داور برای ادامه بازی را نداشت، چراکه وقت‌های اضافه بازی هفت دقیقه بود، اما مانسانو زمان تلف شده جهت بررسی پنالتی روی هوگو دورو را هم حساب کرده بود، به همین دلیل وقتی آخرین کرنر نصیب رئال شد از دمیدن در سوتش خودداری کرد و اجازه بازی داد. ضربه ارسالی مودریچ از نقطه کرنر را مامرداشویلی مشت کرد تا دروازه والنسیا برای سومین مرتبه باز نشود. این بهترین زمان برای به صدا درآمدن سوت پایان بازی بود، اما این اتفاق رخ نداد و توپ دفع شده توسط گلر والنسیا نصیب براهیم شد، اما آن زمان حتی بعد از آنکه این بازیکن چند ثانیه‌ای توپ را این پا و آن پا کرد هم سوت پایان بازی به صدا درنیامد تا آخرین فرصت رئال روی سانتر این بازیکن شکل بگیرد و بلینگام آخرین سانتری را که نصیبش شده بود با سر روانه دروازه والنسیا کند. گلی که برتری دیرهنگام رئال را به دنبال داشت، اما کمتر از یکی، دو ثانیه بعد از آرام گرفتن توپ درون دروازه مامرداشویلی بود که رئالی‌ها از اتفاق رخ داده خشکشان زد!
شوک را می‌شد در صورت تک‌تک آن‌ها دید. بلینگام باورش نمی‌شد سوت پایان بازی درست قبل از آنکه سانتر براهیم روی سرش جفت و جور شود به صدا درآمده باشد و این یعنی گل دیرهنگام او که می‌توانست بیست و یکمین برد این فصل کهکشانی‌ها را در پی داشته باشد، هیچ سودی برای رئال ندارد! به سرعت شوک جای خود را به خشم داد. بازیکنان رئال با عصبانیت به سمت داور میدان رفتند تا دلیل این تصمیم را جویا شوند. هرچند که دیگر کار از کار گذشته بود، اما رئالی‌ها نمی‌خواستند باور کنند که به همین سادگی با یکی، دو ثانیه اختلاف برتری مقابل والنسیا را از دست داده‌اند، به همین دلیل مانسانو را دوره کردند، اما اعتراض‌ها نه تنها سودی در پی نداشت که رئال را هم متضرر کرد، چراکه داور میدان با نشان دادن کارت قرمز، بلینگام را جریمه کرد تا رئال هفته بیست و هفتم را در شرایطی به پایان ببرد که هرگز تصورش را هم نمی‌کرد. 
داور می‌توانست چند ثانیه دیگر هم صبر کند و سپس سوت پایان بازی را به صدا درآورد. فیفا برای جذابیت بیشتر و رد و بدل شدن گل‌های بیشتر در زمین بازی این اجازه را به قاضی میدان داده تا اجازه دهد حمله یک تیم به پایان برسد و سپس در سوت خود بدمد، اما داور دیدار رئال- والنسیا بی‌توجه به این مهم در حساس‌ترین ثانیه‌های بازی در سوت خود دمید تا بازی در عین ناباوری و در شرایطی که رئال توانسته بود کار را به سود خود خاتمه دهد با تساوی ۲-۲ به پایان برسد. پرز بورول، کارشناس داوری مارکا حق را به داور میدان داد و گفت کار او کاملاً درست بوده، اما ایتورالده گونزالس از آ. اس نظر دیگری داشت و بر این باور بود که داور باید اجازه می‌داد ارسال برهیم به نتیجه برسد: «من عصبانیت بازیکنان رئال‌مادرید را درک می‌کنم، زیرا این یکی از بدترین داوری‌ها بود. اگر اجازه کرنر داده‌اید، نمی‌توانید درست قبل از خلق موقعیت رئال در محوطه جریمه سوت بزنید.» اتفاق رقم خورده در پایان این بازی چنان ناباورانه بود که هوگو دورو، ستاره والنسیا و زننده گل نخست این تیم هم با رئالی‌ها ابراز همدردی کرد: «داور گفت بعد از کرنر سوت می‌زنم، ولی نزد. واقعاً نمی‌دانم چرا داور زودتر سوت نزد و زمانی که رئال موقعیت گل ایجاد کرد، گفت که بازی تمام شده، همه گیج شدیم، من عصبانیت رئال را درک می‌کنم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار